SWOC (der Seiko Watch Owners Club)

Diskutiere SWOC (der Seiko Watch Owners Club) im UhrForum Clubs Forum im Bereich Uhrenfotos; Seiko Divers 200m, Stainless steel watch and bracelet, black dial Ref. # 7s26-0350 Watch Serial No. 123T 38xx01, Guarantee No 10490 Bought...

Kronenfan

Eigene Farm in den Bergen von MG/Brasilien
Seiko Divers 200m, Stainless steel watch and bracelet, black dial Ref. # 7s26-0350
Watch Serial No. 123T 38xx01,
Guarantee No 10490

Bought January 31, 2004 in Bangkok/Thailand

The Seiko SKX779 "Black Monster" (7S26-0350) is a 42mm men's automatic watch with a stainless steel case and a black analog dial protected by hardlex crystal. It uses a 7S26 caliber self-winding mechanical movement that cannot be manually wound or hacked (the second hand does not stop when the crown is pulled out). It ticks 6 times per second which gives the second hand a smoother movement than quartz watches which tick once per second. The watch should run for up to 43 hours when fully wound and will self-wind when moved.

Seiko Model Number SKX779
Movement:
Automatic Caliber 7S26
Jewels 21
Beats per Hour 21,600 bph
Power Reserve 43 Hours
Manual Winding No
Hacking No

Case:
42.5 mm (without crown)
Thickness 12mm
Stainless Steel
Code 0350
Crystal Material Hardlex
Band Material stainless-steel
Band width 21 millimeters
Dial color black
Bezel material silver-tone-stainless-steel
Bezel function unidirectional
Calendar day-and-date
Water resistant depth 660 meters
Water Resistance 200 Meters (scuba diving)
Crown Position 04:00
Screw Down Crown Yes

IMG_6014 0,25 MB xxxx.JPG

nerdy4watches

Herzlich Willkommen im Seiko Club. Das Zifferblatt der King Turtle ist wirklich beeindruckend. :super:

Bei mir war heute die 7A38-7000 am Arm:

Anhang anzeigen 3765532
Hey @gufi, herzlichen Dank für deine freundliche Aufnahme im Club.🙏

Ja, das Zifferblatt ist voller schöner Details.😀

Cooler gleitender Übergang übrigens bei deiner Seiko vom Gehäuse zum Band - gefällt mir gut.👍

nerdy4watches

ticktack85

1621872547042.jpg

Ich hab hier lange nichts mehr gezeigt. Auch, weil ich die Uhrenclubs heute erst wieder entdeckt habe nach der Umsetzung der neuen Übersicht.... (Die alte Übersicht war besser!)

Hab mir diese SARX073 angelacht und muss sagen, für einen Spontankauf , super Uhr. Gefällt mir richtig gut!

Kronenfan

Eigene Farm in den Bergen von MG/Brasilien
Seiko Prospex Samurai SRPC93 Dive Watch
Modell Save the Ocean
Special Edition
Referenznummer SRPD23K1
Gehaeuse Edelstahl | 20 bar
Durchmesser 44,0 mm
Hoehe 13,0 mm
Band Edelstahl
Gesamtgewicht keine Angabe
Kaliber Seiko 4R35, Automatik
Basis Seiko 4R
Gangdauer 41 Stunden
Besonderheiten Datum, einseitig drehbare Luenette, Krone verschraubt, ISO 6425

Seiko Prospex SRPC93 Dive Watch
The 200-meter Seiko Prospex Automatic Diver features an angular, stainless-steel case and bracelet. It is designed with a textured, blue dial inspired by the belly of a whale, and a matching blue rotating bezel. The LumiBrite hands and markers make it easy to read in any dive condition.
Product Features:
Special Edition
Blue whale/wave patterned dial
Automatic Diver
Manual and automatic winding capabilities
21,600 vibrations per hour
Power reserve: approximately 41 hours
23 jewels
One-way rotating elapsed timing bezel
LumiBrite hands and markers
Date calendar
Screwdown crown and caseback
Case diameter: 44.0mm
Stainless steel case and bracelet
Water Resistance: Divers Watch to 200 meters (660 feet); meets ISO standards and is suitable for scuba diving
Caliber 4R35

Bought September 21, 2018 in Miami/FL

IMG_6032 0,25 MB xxxx.JPG

Thema:

SWOC (der Seiko Watch Owners Club)

SWOC (der Seiko Watch Owners Club) - Ähnliche Themen

HTD Watches Owner Club (HTD W.O.C.): Hiermit möchte ich den Club der HTD Uhren Besitzer gründen. Ich hoffe das sich einige Mitglieder finden werden und wir viele Fotos,Diskussionen...
CAMY-Uhren-Zeige/Infothread (CC = Camy-Club): Sehr geschätzte Uhrenfreunde, ich mag es kaum glauben, daß für die Vintage-Uhrenmarke Camy bisher keine ' UFo-Instanz' verantwortlich zeichnete...
[Erledigt] SEIKO limited (700) SBDJ025 Freemans Sporting Club solar used watch: For sale is my seiko Seiko SBDJ025 Freemans Sporting Club solar watch. Watch is in good condition. The watch has small traces of use. There is an...
AWOC - AQUATICO Watch Owners Club: Für die Liebhaber und Freunde dieser Marke möchte ich den AWOC ins Leben rufen. AWOC AQUATICO Watch Owners Club Alle Modelle dieser Marke sind...
Chinese Dive Watches Fan Club - CDWFC: Da es hier augenscheinlich noch keinen Club chinesischer Taucheruhren (Oder eben im "Taucheruhrendesign") gibt... :hmm: Warum nicht einfach mal...
Oben