Neue Uhr: H2O Kalmar 2 Deep Diver Titandamast/Black Sunburst Dial

Diskutiere Neue Uhr: H2O Kalmar 2 Deep Diver Titandamast/Black Sunburst Dial im Uhren News Forum im Bereich Uhren-Forum; Habe die Uhr gerade auf der H2O HP gesehen. Verkaufsstart steht wohl demnächst bevor. Quelle: SOLD OUT! H2O KALMAR 2 DEEP DIVER TITANDAMAST /...
A

Aion

Themenstarter
Habe die Uhr gerade auf der H2O HP gesehen. Verkaufsstart steht wohl demnächst bevor.

Quelle: SOLD OUT! H2O KALMAR 2 DEEP DIVER TITANDAMAST / BLACK SUNBURST DIAL

Regulärer Preis: 3.510,50 EUR
Special PriceZzgl. Steuern: 1.600,00 EURInkl. Steuern: 1.904,00 EUR

As a world´s first we are proud to introduce the H2O KALMAR 2 DEEP DIVER TITANDAMAST, which which is the first watch in the world that has been made entirely from handforged TITANDAMAST material. Not only the watch case, but also the bezel, case back and crown was made from this exiting material. The Titandamast was forged together from three different titanium grades and keeps the corrision resistance and leightweight from the original titanium grades.

By heat coloring the TITANDAMAST is developing at certain high temperatures a robust oxidation layer on top of the material. The color of each titanium grade layer at the same temperature level is different and in result its bringing out this awesome color scheme.

Also the H2O KALMAR 2 DEEP DIVER TITANDAMAST is based on the same design as the H2O KALMAR 2 DEEP DIVER, which holds the 25.000M WATER-RESISTANCE WORLD RECORD FOR MECHANICAL WATCHES! The H2O KALMAR 2 DEEP DIVER was tested and officially certified by German institute to withstand a pressure of more than 2500bar.

With its black sunburst dial this watch is really an eyecatcher. The chromed handset has the typical H2O design.

We will offer this special version with the following configuration options:

MOVEMENT / STRAPS:

1. STANDARD VERSION with SWISS SELITTA SW300 movement and a black Horween leather strap with heat colored titanium buckle
2. UNLIMITED VERION
- Additionally to the standard black Horween leather strap with heat colored titanium roller buckle a second black lizard leather strap with heat colored
TIMASCUS roller buckle
will be added
- SWISS ETA 2892 TOP GRADE / The Swatch group stopped the supply of the ETA movements. In future these movements will become very rare and nearly impossible to source

CERAMIC INLAY:

1. MINIMALISTIC style black ceramic inlay
  2. 15SEC DIVE style black ceramic inlay / marker filled with Super-LumiNova BGW9
FRONT CRYSTAL:

1. 8.25mm sapphire front crystal / this crystal has the same height as the surrounding ceramic inlay
  2. 10.50mm sapphire front crystal / this crystal is about 2mm higher as the surrounding ceramic inlay / the sides of the crystal are polished
Important Notice: Since there is so much human handwork involved into the production of the material, the cutting and heat-coloring every single watch will look different to the one shown in the photos here. But they will be similar. :-) The heat-coloring process is very sensitive to the temperature used and therefore the colors could slightly differ or could be uneven. This is a characteristic of the material and the manual heating process!

h2o_kalmar2_25000m_timascus_010.jpg

h2o_kalmar2_25000m_timascus_001.jpg

h2o_kalmar2_25000m_timascus_002.jpg

h2o_kalmar2_25000m_timascus_009.jpg

h2o_kalmar2_25000m_timascus_006.jpg

FEATURES
  • Solid TITANDAMST case (case, bezel, case-back, crown) / TITANDAMAST is forged from three different titanium grades
  • Domed Sapphire Crystal (8.25mm or 10.50mm)
  • Turbine-Style Unidirectional TITANDAMST Bezel
  • 25.300 meters Certified Water-Resistance with 8.25mm crystal
  • Black sunburst Dial
  • Swiss Super-LumiNova® BGW9

MOVEMENT
  • STANDARD VERSION with SWISS SELITTA SW300 movement and with black horween leather strap and heat colored titanium roller buckle
    [*]OPTIONAL: UNLIMITED VERION with SWISS ETA 2892 TOP GRADE and with black lizard leather strap and heat colored TITANDAMST roller buckle + black Horween strap and heat colored titanium roller buckle
  • Hours, Minutes, Sweep Second
  • Self-winding Mechanism with Ball Bearing
  • Stop Second Device
  • 28.800 Vibrations per hour; 4 Hz
  • 11 Lignes ½ ‴ / Height 3.60 mm / Diameter 25.60 mm

DIVERS FEATURES
  • 120-Click Unidirectional Rotational heat colored TITANDAMAST Bezel
  • Guarded & Screwed Multi-Sealed Crown-System / heat colored TITANDAMAST crown
  • Heat colored TITANDAMAST Multi-Sealed Case-Back
  • BGW9 SL Hands and Markers
  • Multi-Layer AR-Treated Sapphire Crystal

DIMENSIONS
Case Diameter - 42.50mm
Bezel Diameter - 44.00mm
Case Height - 22.85mm (including 8.25mm sapphire crystal) // 25.10mm (including 10.50mm sapphire crystal)
Case Length - 53.50mm
Sapphire Crystal Height - 8.25mm
Crown – 8mm
Lug Width - 24mm
Weight - 126g (watch case)

PACKAGING CONTENT
- Standard package: Selitta SW300 mvmt + black Horween leather strap + heat colored titanium roller buckle
Unlimited package: ETA 2892 TOP GRADE + black lizard leather strap with heat colored TITANDAMAST roller buckle + black Horween leather strap with heat colored titanium roller buckle
  • Hex screw driver
  • H2O Security Dry Case with Vent
  • Warranty Card

Melosine

Melosine

Wasserdicht bis 25300 Meter. Kann das mal jemand testen und berichten? 😀😀

Morty

Morty

Die Uhr ist allein aufgrund der Proportionen schon ein Spalter. Von der Größe rede ich jetzt mal gar nicht. Dann noch dieses Gehäusematerial: ich denke, die Uhr wird eine sehr kleine Nische besetzen. Wem's gefällt, der bekommt hier das Besondere. Den meisten wird es zu besonders sein.

kimbertom

kimbertom

Mir gefallen diese Farben und Streifen kein bißchen, von den Zeigern mal ganz abgesehen...

Aber egal. Wieso haben diese Uhren dann aber schwarze Lederbänder? Da hätte man sich etwas einfallen lassen müssen, das zum Charakter der Uhr paßt.

Das paßt jedenfalls gar nicht.

A

Aion

Themenstarter
:shock: Auch ausserhalb der EU: Wer ist da die Zielgruppe?
Das die Uhr kein Mainstream ist, und H2O nicht tausende davon verkaufen wird, dürfte denen auch klar sein. Das haben die bestimmt auch nicht beabsichtigt.
Damit will man wohl zeigen, was technisch möglich ist, und sich an die Grenzen des technisch machbaren bewegen.
Ich denke, das spricht in erster Linie Technik Freaks an, die das Extreme mögen. Davon soll es ja gar nicht mal so wenige geben.

EL-BARTO

EL-BARTO

Clemens Helberg experimentiert gern und öfter mit seltenen und interessanten Materialien, welche bestimmte Eigenschaften und eine besondere Optik haben.
Er konstruiert auch gerne Uhren, welche im Tauch- und Wassersportbereich extrem belastbar sind.
Den Nachweis, daß die Uhren extreme Wasserdrücke aushalten, lässt er mit aufwändigen Hydraulikprüfanlagen erstellen, unabhängig davon, ob die Uhren im realen Leben derartigen Belastungen ausgesetzt werden können.
Er zeigt damit, was technisch in bestimmten Größen zu entsprechenden Preiscn möglich ist.
Ja, für solche außergewöhnlichen Dinge gibt es Fans und zahlende Kundschaft, auch wenn ich in diesem Fall nicht dazu gehöre.
Ich finde es sehr cool und interessant, was Er da im Uhrenbereich auf die Beine stellt!
Nur, weil man selber (oder auch ich) mit etwas nichts anfangen kann, bedeutet das nicht, daß andere Menschen damit auch nichts anfangen können.
Jeder hat ne andere Macke und andere Interessen und findet natürlich auch verschiedene Dinge gut oder eben nicht.
Ich habe 3 H2O- Uhren in Edelstahl und Grade 5 Titan, welche ich oft und gerne trage.

Carper

Carper

Extrem nice, was Clemens da kreiert hat. :super:

Ich trage seine Uhren gern, aber bei dieser bin ich raus. Für meinen Arm leider nicht tragbar, auch wenn der Preis verlockend ist.

Corbit

Corbit

Ganz witzig, aber 23 bis 25 mm hoch. Zu welchen Anlässen kann man denn sowas tragen, ohne das es merkwürdig aussieht.

M

Milanese

Hätte ich nur meinen Spinat immer gegessen, dann würds auch mit der Größe klappen. Aber richtig gelungen, Chapeau :prost:

Thema:

Neue Uhr: H2O Kalmar 2 Deep Diver Titandamast/Black Sunburst Dial

Neue Uhr: H2O Kalmar 2 Deep Diver Titandamast/Black Sunburst Dial - Ähnliche Themen

Neue Uhr: Longines Heritage Classic Limited Edition for Hodinkee: The Longines Heritage Classic Limited Edition for HODINKEE takes its inspiration from the rich heritage of Longines, while at the same time, this...
Zenith Defy Extreme Desert Edition: Technical specifications – Zenith Defy Extreme Desert Edition Case: 45mm diameter x 15.40mm height - titanium case, brushed with polished accents...
Neue Uhr: Isotope HydriumX "WillReturn": Technical Specifications Micro-blasted case, 316L stainless steel Case diameter 40mm X 48mm (with lugs) Height 11.3mm (14.8mm with domed...
Neue Uhr: Boldr The Pink Fighter Project: Die BOLDR Supply Company startet eine Initiative, um das Bewusstsein zu schärfen und Gelder für die Krebsbekämpfung bereitzustellen. Das Pink...
Brellum Pilot Power Reserve LE.2 Chronometer - Green is the new black!: Relativ spät folgt Brellum der Trendfarbe des Jahres 2021 und bringt einen der schönsten Flieger-Chronos nun mit grünem Blatt als Limited Edition...
Oben