Lustige Schlagzeile aus Indonesien: General traegt Fake

Diskutiere Lustige Schlagzeile aus Indonesien: General traegt Fake im Uhren aus China Forum im Bereich Uhren-Forum; 'My chunky watch is a fake' cries Indonesia's top general By Damien McElroy the Telegraph 'My chunky watch is a fake' cries Indonesia's top...
G

geo.org

Themenstarter
'My chunky watch is a fake' cries Indonesia's top general
By Damien McElroy the Telegraph
'My chunky watch is a fake' cries Indonesia's top general - Telegraph

Confronted over corruption suspicions, Indonesia's top general throws his watch to the ground declaring it's a Chinese fake

Moeldoko-indonesia_2892284b.jpg

Indonesian military chief General Moeldoko displays his watch to journalists in Jakarta Photo: AFP

It's not often a four-star general is called to account over the watch on his wrist. But when reporters confronted Gen Moeldoko over his timepiece he displayed no modest pride over a cherished trapping of success. Instead the Indonesian military chief flew into a rage and insisting that the luxury Swiss watch was a Chinese-made fake. A Singapore website reported this week General Moeldoko was wearing a watch from the Richard Mille brand's Felipe Massa collection worth more than $100,000 during a recent interview.

However the general, who goes by one name, angrily hurled the watch to the ground when confronted by reporters about the claims, insisting he would not have done so if it was genuine.

"Just watch me, so you know I am not lying," he was quoted as saying in local media before throwing the timepiece onto the floor.

The general said it was a convincing imitation he had bought for just five million rupiah ($430). He also told reporters it was just one of a large collection of fakes that he owned. However the claim was met with scepticism and anger in a country where millions live in grinding poverty and there is much sensitivity about high-ranking officials leading luxurious lifestyles. "Your watch is so expensive general! Compared to the salary of a worker," said Lucky Harri on Twitter. Indonesia's founding principles "which discourage people from living in luxury, have been forgotten by the general", commented Pakde Djojo on the microblogging site. One comment on the Jakarta Globe newspaper website noted: "I think a general would not wear counterfeit watches."

ChocoElvis

ChocoElvis

1. sowieso optisch eine nicht sehr militärisch anmutende Uhr
2. auch diese Leute müssen sparen :D

T

Tkmxx

War schon in den "News"...

ludicree

ludicree

Kleptokrat auf frischer Tat erwischt.. muss seine RM auf den Boden hauen.. dafür müssen dann sicher ein paar hängen.

Traurig was da abgeht.

62kurt

62kurt

Moderator
Der wird wohl nicht der einzigste sein.
die Kollegen sitzen ja auch an der Quelle

Thema:

Lustige Schlagzeile aus Indonesien: General traegt Fake

Lustige Schlagzeile aus Indonesien: General traegt Fake - Ähnliche Themen

• Nachfragen nicht mehr erlaubt beim "lustige Bilder Faden ? (Kommentare werden gelöscht) ??

Nachfragen nicht mehr erlaubt beim "lustige Bilder Faden ? (Kommentare werden gelöscht) ??: Lustige Bilder, Videos, Witze. Achtung: Kommentare werden gelöscht Ist das neu mit dem Löschen der Kommentare oder werd ich alt und habs nur...
  • Lustiger alter Artikel aus dem Spiegel zu Rolex

Lustiger alter Artikel aus dem Spiegel zu Rolex: Ich find ihn witzig. Damals wusste schon keiner, warum Rolex so gut ist. :D 02.05.1983 UHRENPralles Köfferchen Weil sie zu viele Geschäfte...
  • Der subjektiv lustigste Film aller Zeiten - Meinungen bitte

Der subjektiv lustigste Film aller Zeiten - Meinungen bitte: Hallo, über den persönlich lustigsten Film konnte ich per Suchfunktion nichts finden. Dennoch fänd' ich es interessant, welcher Film es für Euch...
  • Uhrenbestimmung Lustige Uhrhalterung mit kleiner Uhr ca. um 1900, Schatz oder Schrott?

Uhrenbestimmung Lustige Uhrhalterung mit kleiner Uhr ca. um 1900, Schatz oder Schrott?: Ich habe heute von meiner Mutter die Uhr meiner Großmutter bekommen. Die Großmutter ist ca. 1885 geboren. Anscheinend gab es noch keine...
  • Lustiger Artikel über Uhren und die Männer die sie tragen. Englisch

Lustiger Artikel über Uhren und die Männer die sie tragen. Englisch: A Wall Street guide to watches - Business Insider Viel Spaß beim Lesen.