Die perfekte Urlaubs-Uhr?

Diskutiere Die perfekte Urlaubs-Uhr? im Uhrencafé Forum im Bereich Uhren-Forum; Die neue Aquaracer wurden schon oft kritisiert- ich finde sie total stimmig. Gratulation zum Kauf! 👍
ostseeuhr

ostseeuhr

Mein aktueller Neuzugang und zugleich auch meine diesjährige Urlaubsuhr. War mir erst nicht sicher, da es dieses Jahr nach langer Zeit mal wieder in die Berge geht (Werdenfelserland) und die Tag Heuer Aquaracer Professionell 300 doch eigentlich eine Taucheruhr ist.
Aber der Tragekomfort überzeugt mich und die Faltschließe mit Feineinstellung ist m.M.n. eine sinnvolle Ergänzung.

Tag Heuer Aquaracer Professionell 300
Durchmesser 43 mm
Calibre 5 Automatik
Die neue Aquaracer wurden schon oft kritisiert- ich finde sie total stimmig. Gratulation zum Kauf! 👍

F

Flw

Die Zodiac Super Sea Wolf GMT kommt meiner Vorstellung von der perfekten Urlausbuhr recht nahe: ausreichend wasserdicht, GMT-Funktion und ein frischer, nicht zu ernster Look.

Blank800x800_35_62ea33a2-38d5-4fa9-90a0-b58b5c584a1a_1024x1024.png

(Quelle watchgauge.com)

Kardinal

Kardinal

Ich habe in Indonesien meistens die Tudor Bronze dabei. Macken machen die Uhr nur patinöser. Die ist meine Alltagsuhr überall, auch in Deutschland. Ich will nur eine Uhr mitnehmen.
Meine alte Oris Aquis halte ich zwar für die fast perfekte Reiseuhr, leider stört mich hier die wirklich niedrige Gangreserve. Vorort habe ich noch die Samurai zu liegen, die kommt dort oft an den Arm - auch wenn sie zu groß sein mag:-D

B8AD57FE-CA57-4D00-8FF2-85B422C282F0.jpeg
20E0877F-F207-4EB1-96C4-2DB14668A03F.jpeg

Zuletzt bearbeitet:
Kronenfan

Kronenfan

Quellenhinweis: der folgende Text stammt mit freundlicher Genehmigung vom Zelos Konzessionär Serious Watches/NL

The BOLDR Globetrotter Blue Red is a tremendous GMT watch that is a great companion for all of your (international) adventures. Under the hood you'll find the Swiss Made ETA 2893-2 Elabore-grade automatic movement with independent adjustable GMT-hand. The movement will help you keep track of a second timezone, which is extremely useful when you're travelling, doing business or just to know what time it is for a friend or family member abroad.
All of the specifications of the watch are very fine and and high end: 300m water resistance, a ceramic bezel, sapphire glass (with an AR coating) and a custom moulded natural rubber strap with custom dive-extension buckle. The finishing level is, as you are used to with BOLDR, extremely fine.

The Globetrotter has phenomenal wrist presence with its 44mm diameter (excluding) case, but is still comfortable and stylish. A watch for every day that you won't want to take off!

Movement Mechanical
Calibre ETA 2893-2
Hacking Yes
Power reserve 40 hours
Hand winding Yes
Automatic Yes
Glass Sapphire glass
Date Yes
Width (without crown) 44mm
Thickness 14mm
Lugs 22mm
Water resistance 300m
Dial Black
Bezel material Ceramic
Crown Screw-down
Case material Steel
Band material Rubber
Caseback Solid
Warranty 2 years

Bought from Serious Watches on September 21, 2020

IMG_4449 0,25 MB.JPG

Kronenfan

Kronenfan

Quellenhinweis: der folgende Text stammt mit freundlicher Genehmigung vom Zelos Konzessionär Serious Watches/NL

The BOLDR Odyssey Bronze SW Edition is a great diving watch with a powerful, original design. It has a lot of great features such as 500m water resistance, a Helium Escape Valve, domed sapphire glass with an AR coating, BGW9 lume and a 120-click unidirectional bezel. Under the hood you'll find a Japanese SII NH35A movement. The 45.5mm (53mm lug to lug) case is made from CuSn8 bronze. Bronze has the great attribute that it builds up a layer of patina. This is an ongoing process which makes every watch unique. Discolouration is normal with this material. One major benefit is that you can largely bring back your watch in the original condition by using a Cape Cod cloth. The dial has a lovely texture and a sophisticated silver/white colour, that plays very well with the light.

The model is exclusively available from SeriousWatches and is limited to just 100 pieces.

SeriousWatches is an authorised dealer of BOLDR watches. This watch comes with a 2 year warranty, the BOLDR box and an extra leather strap.
Technical
Movement Mechanical, Automatic: Calibre SII NH35A
Hacking Yes
Power reserve 40 hours
Date Yes
Glass Sapphire
Width (without crown) 45.5mm
Thickness 16mm
Lugs 22mm
Lug to lug 53mm
Water resistance 500m
Dial Silver/white
Case material CuSn8 Bronze
Band material Rubber/Leather

Bought on April 28, 2018

IMG_8892 0,25MB.JPG

svenvogt

svenvogt

The BOLDR Odyssey Bronze SW Edition is a great diving watch with a powerful, original design. It has a lot of great features such as 500m water resistance, a Helium Escape Valve, domed sapphire glass with an AR coating, BGW9 lume and a 120-click unidirectional bezel. Under the hood you'll find a Japanese SII NH35A movement. The 45.5mm (53mm lug to lug) case is made from CuSn8 bronze. Bronze has the great attribute that it builds up a layer of patina. This is an ongoing process which makes every watch unique. Discolouration is normal with this material. One major benefit is that you can largely bring back your watch in the original condition by using a Cape Cod cloth. The dial has a lovely texture and a sophisticated silver/white colour, that plays very well with the light.

The model is exclusively available from SeriousWatches and is limited to just 100 pieces.

SeriousWatches is an authorised dealer of BOLDR watches. This watch comes with a 2 year warranty, the BOLDR box and an extra leather strap.
Technical
Movement Mechanical, Automatic: Calibre SII NH35A
Hacking Yes
Power reserve 40 hours
Date Yes
Glass Sapphire
Width (without crown) 45.5mm
Thickness 16mm
Lugs 22mm
Lug to lug 53mm
Water resistance 500m
Dial Silver/white
Case material CuSn8 Bronze
Band material Rubber/Leather

Bought on April 28, 2018

Anhang anzeigen 3883268
Mein Gott.... Es reicht mit den langweiligen Sätzen..... Ist doch nun mal gut......wen interessiert das denn.

U

Uhr1995

Mein Gott.... Es reicht mit den langweiligen Sätzen..... Ist doch nun mal gut......wen interessiert das denn.
Naja, ob es Langweilig ist oder nicht, liegt im Auge des betrachters. Der erste Satz muss nicht unbedingt sein aber ich finde es eigentlich ganz schön, alle anderen Daten der Uhr zu lesen (Durchmesser, ATM, Höhe,...)

Thema:

Die perfekte Urlaubs-Uhr?

Die perfekte Urlaubs-Uhr? - Ähnliche Themen

Drei Autos, drei Uhren, zwei Kameras und was man sonst im Urlaub so verbraucht...: Nun bin ich also wieder zurück aus dem Urlaub. Es ist noch nicht allzu lange her, da war ich mir nicht sicher, ob ich jemals das Urlaubsziel...
Sinn U1 Tegiment Ref. 1010.010 Im Bergsee des Grauens: Wann ist ein Mann ein Mann? Diese Frage knödelte Herbert Grönemeyer 1984 ins Mikrofon und lieferte dazu einige Strophen an wenig sachdienlichen...
Oben